SAMB Melaka

PEMBAYARAN BIL

SECARA PEMBAYARAN KAUNTER

Semua pembayaran bil SAMB boleh dibuat melalui saluran berikut :

  • Ibu Pejabat SAMB
  • SAMB Alor Gajah
  • SAMB Masjid Tanah
  • SAMB Jasin
  • SAMB Merlimau
SECARA AGEN KUTIPAN

Pengguna juga boleh membayar bil melalui agen kutipan seperti berikut:

  • Bank Simpanan Nasional
  • MBMB
  • Pejabat pos
  • Paylink Global
SECARA ATAS TALIAN

Pembayaran secara atas talian juga disediakan melalui saluran berikut:

  1. Agro bank
  2. Ambank
  3. Bank Rakyat
  4. BSN
  5. CIMB Clicks
  6. Hong Leong Bank
  7. HSBC Bank
  8. JomPAY – Biller Code (1800)
  9. Maybank2u
  10. RHB
  11. Standard Chartered
  12. MBMB
  13. Pos Malaysia Berhad
  14. Melaka e-bayar
SECARA PEMBAYARAN KIOSK
Cara Penggunaan:
  1. Pilih Bahasa
  2. Pilih Cara Bayar
  3. Masukkan No. Akaun
  4. Masukkan No. Telefon
  5. Masukkan Jumlah
 
Lokasi Kiosk:
  1. Ibu Pejabat SAMB
  2. UTC
  3. SAMB Bukit Sebukor
  4. SAMB Alor Gajah
  5. SAMB Masjid Tanah
  6. SAMB Jasin
  7. SAMB Merlimau
SECARA POS

Cek, draf bank atau kiriman wang pos dialamatkan kepada :
Syarikat Air Melaka Berhad,
Wisma Air,
Jalan Hang Tuah,
75300 Melaka

Semua bil hendaklah dijelaskan dalam masa 14 hari dari tarikh bil dikeluarkan dan sekiranya gagal pemotongan bekalan air akan dibuat.

Tunggakan bil perlu dijelaskan di kaunter kutipan SAMB mengambil masa sekurang-kurangnya 3 hari bekerja untuk dikemaskini didalam sistem pengebilan SAMB. Caj penyambungan akan dikenakan mengikut kadar yang telah ditetapkan.

SECARA CEK

Untuk bayaran melalui cek, cek hendaklah dipalang dan dibayar diatas nama :

Syarikat Air Melaka Berhad

Sila tuliskan nama, no akaun, dan no. telefon dibelakang cek tersebut

Sila sertakan komisen bagi cek luar mengikut kadar minima RM 0.50 atau 0.03% daripada nilai cek, mengikut kadar yang mana tertinggi