PEMBAYARAN BIL
SECARA PEMBAYARAN KAUNTER
Semua pembayaran bil SAMB boleh dibuat melalui saluran berikut :
- Ibu Pejabat SAMB
- SAMB Alor Gajah
- SAMB Masjid Tanah
- SAMB Jasin
- SAMB Merlimau
SECARA AGEN KUTIPAN
Pengguna juga boleh membayar bil melalui agen kutipan seperti berikut:
- Bank Simpanan Nasional
- MBMB
- Pejabat pos
- Paylink Global
SECARA ATAS TALIAN
Pembayaran secara atas talian juga disediakan melalui saluran berikut:
SECARA PEMBAYARAN KIOSK
Cara Penggunaan:
- Pilih Bahasa
- Pilih Cara Bayar
- Masukkan No. Akaun
- Masukkan No. Telefon
- Masukkan Jumlah
Lokasi Kiosk:
- Ibu Pejabat SAMB
- UTC
- SAMB Bukit Sebukor
- SAMB Alor Gajah
- SAMB Masjid Tanah
- SAMB Jasin
- SAMB Merlimau
SECARA POS
Cek, draf bank atau kiriman wang pos dialamatkan kepada :
Syarikat Air Melaka Berhad,
Wisma Air,
Jalan Hang Tuah,
75300 Melaka
Semua bil hendaklah dijelaskan dalam masa 14 hari dari tarikh bil dikeluarkan dan sekiranya gagal pemotongan bekalan air akan dibuat.
Tunggakan bil perlu dijelaskan di kaunter kutipan SAMB mengambil masa sekurang-kurangnya 3 hari bekerja untuk dikemaskini didalam sistem pengebilan SAMB. Caj penyambungan akan dikenakan mengikut kadar yang telah ditetapkan.
SECARA CEK
Untuk bayaran melalui cek, cek hendaklah dipalang dan dibayar diatas nama :
Syarikat Air Melaka Berhad
Sila tuliskan nama, no akaun, dan no. telefon dibelakang cek tersebut
Sila sertakan komisen bagi cek luar mengikut kadar minima RM 0.50 atau 0.03% daripada nilai cek, mengikut kadar yang mana tertinggi
Hubungi Kami
SYARIKAT AIR MELAKA BERHAD
LOT 897, WISMA AIR,
JALAN HANG TUAH, 75300 MELAKA
15800
Statistik Pengunjung
772
PELAWAT HARI INI
46667
PELAWAT BULAN INI
2013065
JUMLAH PELAWAT